Uczniów

Gryffindor

145

Hufflepuff

146

Ravenclaw

100

Slytherin

160

Ogółem

551

W rezerwie

11
Wyszukaj ucznia:

Najlepsi uczniowie:

Renée Parker 2689 pkt
Nicole Sketch 2532 pkt
Alex McCourtney 2492 pkt
Paola Quinn 2094 pkt
Kassandra Grimshaw 1433 pkt

Opiekun: prof. Naija Kamalasundari

Prefekt: Nicole Sketch

Prefekt: Renée Parker

Kapitan: Miriam McGreen

Specjalista: Alex McCourtney


zobacz więcej

Najlepsi uczniowie:

Sky Pulsatilla 6595 pkt
Lou Rossen 5118 pkt
Jasper Willow 2582 pkt
Vanessa Smith 1170 pkt
Blanca Toulouse 951 pkt

Opiekun: prof. Jasper McCarthy

Prefekt: Jasper Willow

Prefekt: Lou Rossen

Kapitan: Abbigail Smith

Specjalista: Jasper Willow

Prefekt naczelny: Sky Pulsatilla


zobacz więcej

Uczniów

Gryffindor

145

Hufflepuff

146

Ravenclaw

100

Slytherin

160

Ogółem

551

W rezerwie

11
Wyszukaj ucznia:

18:40-19:15

OPCM

wh_sala_1

18:00-18:35

OPCM

wh_sala_2

18:40-19:15

Astronomia

wh_wieza_astronomiczna

19:20-19:55

Wróżbiarstwo

wh_wieza_polnocna

20:00-20:35

Zielarstwo

wh_cieplarnia

20:40-21:15

WoMMiR

wh_lochy

18:00 - 18:45

NUMEROLOGIA
egzamin podstawowy

wh_wielka_sala

19:00-19:45

WIEDZA O MAGICZNYCH MIEJSCACH I RYTUAŁACH
egzamin podstawowy

wh_wielka_sala

20:00-20:45

ASTRONOMIA
egzamin podstawowy

wh_wielka_sala

21:00-21:45

ASTRONOMIA
egzamin rozszerzony

wh_wielka_sala

Tematy egzaminacyjne prac pisemnych
na XLIV rok szkolny

WYMOGI FORMALNE:

       
  • Uczeń klasy trzeciej ubiegający się o zaliczenie przedmiotu na poziomie rozszerzonym ma obowiązek wybrać jeden z trzech podanych tematów egzaminacyjnych.
  •    
  • Prace należy wysłać do nauczyciela przedmiotu nie później niż do 15.11.2020 roku, do godz. 23:59.
  •    
  • Nauczyciel przedmiotu ma obowiązek sprawdzić wypracowanie do dnia 16.11.2020 roku, do godz. 19:59 oraz przesłać protokół z informacją na główny mail dyrekcji szkoły.
  •    
  • Etap I egzaminu rozszerzonego uważa się za zdany wówczas, gdy uczeń zdobędzie minimum 90% punktów możliwych do zdobycia.
  •    
  • W przypadku nie zaliczenia pierwszego etapu egzaminu rozszerzonego, uczeń nie ma prawa do przystępowania do części drugiej.
  •    
  • Niezaliczenie pierwszej części egzaminu rozszerzonego, nie przeszkadza w kontynuowaniu egzaminu na poziomie podstawowym.

ASTRONOMIA

prof. Arsen McGreen

Sowa: arsen.mctireliath@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 2 strony A4;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • interlinia 1.30;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf.

Temat nr 1.

Czy obce cywilizacje istnieją? W pracy należy zastanowić się nad możliwością istnienia cywilizacji pozaziemskich, można tu odwołać się do egzoplanet, które są zbliżone rozmiarami do Ziemi np. układ Trappist-1. Należy podać też przewidywane warunki, jakie musiałyby panować na planecie, aby powstało życie i ocenić możliwość rozwoju techniki i możliwej eksploracji kosmosu przez cywilizacje pozaziemskie.

Temat nr 2.

Czy jesteśmy bezpieczni na Ziemi? Rozważ temat, powołując się na możliwe zagrożenia dla życia ludzi na Ziemi, które są związane bezpośrednio z kosmosem. 

Temat nr 3.

Śmierć gwałtowna czy spokojna? Czy każda gwiazda musi kończyć swoje życie jako supernowa? Należy odpowiedzieć na pytanie postawione w temacie wypracowania, powołując się na ewolucję życia gwiazd. Oprócz tego w pracy należy scharakteryzować możliwe zakończenia życia gwiazd.


CZARNA MAGIA

prof. Nicole de Mortier

Sowa: nicoledemortier24@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • podział tekstu na akapity;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Kobiety w ogniu stosów. Przeanalizuj stosunek do czarów w średniowieczu, odwołaj się do pozycji kobiet w społeczeństwie w owym czasie oraz wykonywanych zawodów. Uwzględnij w pracy system prób i kar podejrzanych.

Temat nr 2.

Satanizm jako filozofia życia. Scharakteryzuj poglądy Kościoła Szatana i skup się w swojej pracy na różnicy między utrwalonymi w kulturze wierzeniami, a przekazanymi w księgach tej organizacji.

Temat nr 3.

Czarnoksiężnik - pragnienie potęgi czy strach przed słabością? Dokonaj analizy wybranego przez siebie czarnoksiężnika, zawrzyj w pracy jego drogę po przez mroki magii. Zwróć uwagę na predyspozycję oraz powodu dla których mógł wybrać tę drogę. 


ELIKSIRY

prof. Maria B. Salvatore

Sowa: blair.salvatoree@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Wpływ eliksirów metamorficznych na ciało. Napisz esej, w którym omówisz, jaki wpływ mają eliksiry metamorficzne na ciało zażywającego. Skup się na cechach wewnętrznych oraz zewnętrznych, w pracy przedstaw trzy przykłady takich wywarów.

Temat nr 2.

Eliksiry w kulturze. Napisz esej, w którym przedstawiasz występowanie eliksirów w mugolskiej kulturze. Opisz jak są przedstawiane, ich zastosowania oraz podaj i opisz co najmniej trzy przykłady z literatury bądź filmu.

Temat nr 3.

Eliksiry w historii. Napisz esej, w którym opiszesz jak ważne wydarzenia mugolskiej historii wpłynęły na rozwój i rozpowszechnienie się Eliksirów. Przedstaw jakie zastosowanie miały w starożytności a jakie współcześnie. W pracy uwzględnij co najmniej trzy zdarzenia.


HISTORIA MAGII

prof. Sunniva Sorensen

Sowa: sunnivalykke@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 250 słów tekstu merytorycznego;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Hogwart i inne szkoły magii. Porównaj Szkołę Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie z Akademią Magii Beauxbatons oraz Instytutem Magii Durmstrang lub Szkołą Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny i jedną inną wybraną szkołą na wybranych płaszczyznach.

Temat nr 2.

Wadliwe działanie organizacji Świata Magii. Na przykładzie wybranych instytucji świata magii (np. Ministerstwa Magii, Wizengamotu, MACUSA, a także magicznych szkół, gazet, etc.) wskaż niekorzystne działania w Świecie Magii - np. pozbawione logiki, dyskryminujące/pozbawiające praw, przeczące innym postanowieniom.

Temat nr 3.

Insygnia Śmierci Świętym Graalem Świata Magii. Scharakteryzuj Insygnia Śmierci i opisz ich wpływ na historię Świata Magii i wybitnych czarodziejów (np. Voldemorta, Grindelwalda, Dumbledore'a). Poprzez porównanie z wybranymi legendarnymi obiektami z historii mugolskich (np. Świętym Graalem) oceń ich rolę w kulturze, sztuce Świata Magii oraz wskaż, jak ważne były one dla konfliktów w Świecie Magii.


MUGOLOZNAWSTWO

prof. Alan Moonstone

Sowa: alanmoonstone@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • podział tekstu na akapity;
  •    
  • zapis pracy w formacie .odt/.pdf/.docx;
  •    
  • justowanie tekstu;
  •    
  • w pracy badawczej - bibliografia.

Temat nr 1.

 A u Ciebie wahania jak kryptowaluty. Praca ma mieć formę eseju. Wskaż zalety, wady oraz zagrożenia związane ze stosowaniem kryptowalut w praktyce. Wydaj własną opinię na temat walut wirtualnych.

Temat nr 2.

Muzyka a zmysły i psychika ludzka. Praca ma mieć formę pracy badawczej. Opisz, jak muzyka wpływa na ludzką psychikę i układ nerwowy. Wskaż, jak muzyka może działać na inne zmysły.

Temat nr 3.

To jedno miejsce na mapie... Praca w formie dowolnej. Opisz jedno z wybranych przez siebie magicznych miejsc, w których przejawiają się zjawiska paranormalne. Mile widziane również ilustracje oraz zabawa konwencją.


NUMEROLOGIA

prof. Arsen McGreen

Sowa: arsen.mctireliath@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 2 strony A4;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • interlinia 1.30;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf.

Temat nr 1.

Przygotuj i zinterpretuj diament życia dla Ronalda Weasleya urodzonego 01.03.1980 r.

Temat nr 2.

Przygotuj i zinterpretuj diament życia dla Molly Weasley urodzonej 30.10.1949 r.

Temat nr 3.

Przygotuj i zinterpretuj diament życia dla Percy'ego Weasleya urodzonego 22.08.1976 r.


OBRONA PRZED CZARNĄ MAGIĄ

prof. Jasper McCarthy

Sowa: prof.jaspercahill@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf;
  •    
  • justowanie tekstu;
  •    
  • obecność bibliografii;

Prace bez bibliografii nie zostaną sprawdzone

Temat nr 1.

Czarnoksiężnik - wnikliwa analiza. Wybierając sobie jednego sławnego czarnoksiężnika (omawianego w trakcie swojej magicznej edukacji), dokonaj szczegółowej analizy jego działań. W pracy, poza krótkim przedstawieniem sylwetki, powinny się znaleźć szczegółowe opisy działań, które nawiązują do czarnej magii wraz z ich wnikliwą analizą pod kątem nauki Obrony przed Czarną Magią (tj. uwzględniając materiał omawiany na zajęciach - odsyłam do programu nauczania). Co więcej, wybierając opisywane elementy działalności czarnoksiężnika, proszę o skontrastowanie ich z możliwą obroną magiczną w stosownym zakresie.
Uwaga: Nie interesują mnie prace będące kopią biografii z źródeł internetowych. Proszę o skupienie się na kilku wybranych faktach i wnikliwej analizie. Należy odszukać i określić dlaczego dany czarnoksiężnik został nim nazwany. Proszę o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii. Mile widziane są nawiązania do tematu omawianego w klasie I dot. czarnoksiężnika.
Forma preferowana pracy - esej lub rozprawka argumentacyjna

Temat nr 2.

Wampir kontra wilkołak. Dokonaj wnikliwej analizy porównawczej społeczności wampirzej oraz wilkołaczej, skupiając się przede wszystkim na ich cechach, zachowaniach, tradycjach (jeśli istnieją). Kryteria porównawcze zostają z grubsza pozostawione do samodzielnego wyboru. Proszę jednak o niepomijanie najważniejszych faktów i informacji. Dodatkowo, przy wyborze tego tematu, należy nawiązać do tradycyjnego nauczania OpCM w Świecie Magii.
Uwaga: Proszę o wykazanie jak największej liczby podobieństw oraz różnic, nie pozostawiając przy tym żadnego elementu bez stosownego komentarza/opisu. Proszę także o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii.
Forma preferowana pracy - esej

Temat nr 3.

Praktyki białomagiczne w życiu codziennym (ochrona, obrona). Mając na uwadze rozróżnienie aspektów obronnego oraz ochronnego, dokonaj analizy wybranych przez ciebie praktyk białomagicznych, których czarodzieje mogą używać na co dzień. Możesz skupić się na zagadnieniach związanych z tym tematem, które zostały omówione w trakcie twojej magicznej edukacji, ale także możesz wybrać coś nowego.
Uwaga: Pisząc pracę, proszę o założenia w miarę realistyczne. W życiu codziennym nie spotyka się tak łatwo np. dementora, ale opisując odpowiednio okoliczności, można wprowadzić wybrane elementy dla zwiększenia poziomu ciekawości pracy. Proszę o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii.
Forma preferowana pracy - esej


STAROŻYTNE RUNY

prof. Elizabeth Pulze

Sowa: elizabeth.pulze@interia.pl

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf/.docx;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Czy runy nadal pozostały przyrządem magicznym? Napisz rozprawkę, w której wskażesz, czy po upływie tylu wieków runy nadal można uznawać za przyrząd magiczny, uwzględniając ich obecną rolę i wiedzę mugoli o nich.

Temat nr 2.

Zastosowanie run. Napisz esej o zastosowaniu run, nie skupiając się na ich czterech elementarnych funkcjach. Udowodnij, że grają większą rolę niż tę powszechnie znaną, na której zazwyczaj koncentruje się uwaga czarodziejów.

Temat nr 3.

Współczesna wersja mitologii. Napisz zupełnie nowy mit, w którym bogowie schodzą na jeden dzień do Midgardu i radzą sobie z nową rzeczywistością przy pomocy run.


TRANSMUTACJA

prof. Arsen McGreen

Sowa: arsen.mctireliath@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

      
  • minimum 2 strony A4;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • interlinia 1.30;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf.

Temat nr 1.

Jakie czynniki wpływają na trudność zamiany transmutacyjnej? Należy napisać esej w którym rozważy się wpływ różnych czynników na złożoność zamiany. Koniecznie w pracy należy odwołać się do odpowiednich praw Transmutacji i je opisać wraz z przykładami. Oprócz tego należy uwzględnić wpływ oporu transmutacyjnego, wyjaśnić jakie czynniki wpływają na wielkość oporu i jaki jest związek między oporem, a złożonością zamiany - należy użyć konkretnych wartości oporu. Dla psychomutacji odpowiednikiem oporu jest przedział ufności i jego analiza również powinna znaleźć się w pracy.

Temat nr 2.

Człowiek w roli substratu - Analiza przemian Transmutacji Transludzkiej. W pracy należy wyjaśnić, czym są Transmutacje Transludzkie oraz podać przykłady takich zamian, dobrze się powołać też na przykład Erli Zwingle, która jest znana z wykonywania przemian z udziałem człowieka. Następnie należy scharakteryzować animagie, metamorfomagię oraz likantropie - powinno być to zrobione w formie porównania, czyli należy wskazywać na podobieństwa i różnice między tymi przemianami.

Temat nr 3.

O rzeczach niemożliwych w Transmutacji. W pracy uczeń powinien podjąć się analizy niemożliwych do wykonania zamian, czyli zamiany obiektów martwych w żywe, zamian wynikających z wyjątków od praw Gampa, a także zamian o których mówi postulat Lebiediewa.


WAMPIROLOGIA

prof. Jasper McCarthy

Sowa: prof.jaspercahill@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf;
  •    
  • justowanie tekstu;
  •    
  • obecność bibliografii;

Prace bez bibliografii nie zostaną sprawdzone

Temat nr 1.

Dwa bieguny wampirzych wyobrażeń. Korzystając z wiedzy zdobytej na zajęciach (w materii wyobrażeń wampirzych), dopasuj konkretne przykłady literackie/filmowe/historyczne (w tym minimum 2/3 z naszych zajęć) do każdego z biegunów. Dokładnie opisz, dlaczego dokonałeś/aś takiego wyboru. Rozważ także tendencje historyczne w zmianie postrzegania wampira oraz uwspółcześnienie jego wizerunku.
Uwaga: Nie interesują mnie prace będące kopią biografii z źródeł internetowych. Nie życzę sobie biografii, bo nie o tym jest ten temat.

Temat nr 2.

Tradycje wampirze współcześnie. Rozważając każdą po kolei tradycję wampirzą, zastanów się, jaka jest rola każdej z nich, zestawiając to z dawnym celem ich wprowadzenia (sens każdej tradycji). Odnieś także tradycje do hierarchizacji i samego funkcjonowania społeczności wampirzej.
Uwaga: Chętnie poczytam o konkretnych przykładach i skutkach naruszenia konkretnej tradycji dawniej, a współcześnie.
Forma preferowana pracy - esej

Temat nr 3.

Koniec żywota wampirzego. Rozważ wszystkie aspekty związane z zakończeniem żywota wampirzego. Zawrzyj informacje dotyczące długości życia, sposobów zabicia, (nie)możliwych aspektów chorobowych. Co więcej, odnieś się do mugolskiej ochrony antywampirycznej i jej skuteczności (co najmniej 3 przykłady).
Uwaga: Poza wskazanymi aspektami, reszta rozważań jest zupełnie dowolna.
Forma preferowana pracy - esej


WIEDZA O MAGICZNYCH MIEJSCACH I RYTUAŁACH

prof. Elizabeth Pulze

Sowa: elizabeth.pulze@interia.pl

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf/.docx;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Rytuały o charakterze religijnym. Napisz rozprawkę, w której rozsądzisz, czy rytuał związany z daną religią lub wysławiający konkretne byty, powinien być zarezerwowany tylko dla wyznawców.

Temat nr 2.

Nowe magiczne miejsce. Napisz opis magicznego miejsca, które mogłoby istnieć w realnym świecie, ale nie znajdziemy go na żadnych mapach. W opisie wyjaśnij, dlaczego ma być tak niezwykłe i mile widziana byłaby legenda o tym miejscu.

Temat nr 3.

Rytuały kiedyś a dawniej. Napisz charakterystykę porównawczą, w której wykażesz różnice i podobieństwa pomiędzy rytuałami, które odprawiano w starożytności bądź średniowieczu i obecnie wyszły już z użytku a rytuałami, które odbywają się współcześnie.


WRÓŻBIARSTWO

prof. Sunniva Sorensen

Sowa: sunnivalykke@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 250 słów tekstu merytorycznego;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Techniki wróżbiarskie związane z żywiołami. Dokonaj porównania technik związanych z wodą, ogniem, ziemią i powietrzem na wybranych płaszczyznach. Wybrane aspekty, które możesz poruszyć, to np. popularność technik, użytkownicy, sposób przeprowadzania rytuałów, znaczenie żywiołu, prostota (a może trudności) w interpretacji odpowiedzi. Każdy żywioł postaraj się też krótko scharakteryzować, opisując jego znaczenie w kulturze.

Temat nr 2.

Astrologia zachodnia w porównaniu z astrologią wschodnią. Dokonaj porównania astrologii zachodniej z wybranym odłamem astrologii (chińską, wedyjską; możesz poszukać też informacji nt. innej astrologii ze Wschodu) na wybranych płaszczyznach. Znajdź zarówno podobieństwa, jak i różnice.

Temat nr 3.

Własna technika wróżbiarska. Opracuj własną technikę wróżbiarską. W swoim opisie zawrzyj: nazwę techniki (i jej etymologię), historię i miejsce powstania techniki, sposób przeprowadzania rytuału; możesz wskazać, jakie odpowiedzi czy symbole są szczególnie pożądane i mają określone znaczenie, a jakie nie; kiedy odpowiedź jest niejednoznaczna lub jest jej brak. Przeprowadź też krótką praktykę.


ZIELARSTWO

prof.  Aiden Grimshaw

Sowa: aidengrimshaw0@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • justowanie tekstu;
  •        
  • bibliografia;
  •    
  • obecność akapitów.
  •        
  • praca w formacie .pdf

Temat nr 1.

Zielarstwo jako nauka interdyscyplinarna. Wpływ wiedzy magizoologicznej i eliksirotwórczej. Scharakteryzuj i omów zagadnienie, odwołując się do wiedzy ogólnej z zakresu dziedzin dot. eliksirów oraz magicznych stworzeń. Wykaż system powiązań z nauką zielarską i przykładowe wykorzystanie jej elementów w praktyce.

Temat nr 2.

Zielarstwo przyszłości. Jakie Twoim zdaniem będzie miało wpływ na cywilizację? Jak będzie wyglądało i jaka będzie jego rola? Rozważ problematykę tematu, używając do tego formy rozprawki. Podaj co najmniej 3 argumenty.

Temat nr 3.

Czym jest kawa i jaki ma wpływ na ówczesne czasy? Rozważ problematykę tematu, używając do tego formy rozprawki. Podaj co najmniej 3 argumenty.


Tematy egzaminacyjne prac pisemnych
na XLIV rok szkolny

WYMOGI FORMALNE:

       
  • Uczeń klasy trzeciej ubiegający się o zaliczenie przedmiotu na poziomie rozszerzonym ma obowiązek wybrać jeden z trzech podanych tematów egzaminacyjnych.
  •    
  • Prace należy wysłać do nauczyciela przedmiotu nie później niż do 15.11.2020 roku, do godz. 23:59.
  •    
  • Nauczyciel przedmiotu ma obowiązek sprawdzić wypracowanie do dnia 16.11.2020 roku, do godz. 19:59 oraz przesłać protokół z informacją na główny mail dyrekcji szkoły.
  •    
  • Etap I egzaminu rozszerzonego uważa się za zdany wówczas, gdy uczeń zdobędzie minimum 90% punktów możliwych do zdobycia.
  •    
  • W przypadku nie zaliczenia pierwszego etapu egzaminu rozszerzonego, uczeń nie ma prawa do przystępowania do części drugiej.
  •    
  • Niezaliczenie pierwszej części egzaminu rozszerzonego, nie przeszkadza w kontynuowaniu egzaminu na poziomie podstawowym.

ASTRONOMIA

prof. Arsen McGreen

Sowa: arsen.mctireliath@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 2 strony A4;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • interlinia 1.30;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf.

Temat nr 1.

Czy obce cywilizacje istnieją? W pracy należy zastanowić się nad możliwością istnienia cywilizacji pozaziemskich, można tu odwołać się do egzoplanet, które są zbliżone rozmiarami do Ziemi np. układ Trappist-1. Należy podać też przewidywane warunki, jakie musiałyby panować na planecie, aby powstało życie i ocenić możliwość rozwoju techniki i możliwej eksploracji kosmosu przez cywilizacje pozaziemskie.

Temat nr 2.

Czy jesteśmy bezpieczni na Ziemi? Rozważ temat, powołując się na możliwe zagrożenia dla życia ludzi na Ziemi, które są związane bezpośrednio z kosmosem. 

Temat nr 3.

Śmierć gwałtowna czy spokojna? Czy każda gwiazda musi kończyć swoje życie jako supernowa? Należy odpowiedzieć na pytanie postawione w temacie wypracowania, powołując się na ewolucję życia gwiazd. Oprócz tego w pracy należy scharakteryzować możliwe zakończenia życia gwiazd.


CZARNA MAGIA

prof. Nicole de Mortier

Sowa: nicoledemortier24@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • podział tekstu na akapity;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Kobiety w ogniu stosów. Przeanalizuj stosunek do czarów w średniowieczu, odwołaj się do pozycji kobiet w społeczeństwie w owym czasie oraz wykonywanych zawodów. Uwzględnij w pracy system prób i kar podejrzanych.

Temat nr 2.

Satanizm jako filozofia życia. Scharakteryzuj poglądy Kościoła Szatana i skup się w swojej pracy na różnicy między utrwalonymi w kulturze wierzeniami, a przekazanymi w księgach tej organizacji.

Temat nr 3.

Czarnoksiężnik - pragnienie potęgi czy strach przed słabością? Dokonaj analizy wybranego przez siebie czarnoksiężnika, zawrzyj w pracy jego drogę po przez mroki magii. Zwróć uwagę na predyspozycję oraz powodu dla których mógł wybrać tę drogę. 


ELIKSIRY

prof. Maria B. Salvatore

Sowa: blair.salvatoree@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Wpływ eliksirów metamorficznych na ciało. Napisz esej, w którym omówisz, jaki wpływ mają eliksiry metamorficzne na ciało zażywającego. Skup się na cechach wewnętrznych oraz zewnętrznych, w pracy przedstaw trzy przykłady takich wywarów.

Temat nr 2.

Eliksiry w kulturze. Napisz esej, w którym przedstawiasz występowanie eliksirów w mugolskiej kulturze. Opisz jak są przedstawiane, ich zastosowania oraz podaj i opisz co najmniej trzy przykłady z literatury bądź filmu.

Temat nr 3.

Eliksiry w historii. Napisz esej, w którym opiszesz jak ważne wydarzenia mugolskiej historii wpłynęły na rozwój i rozpowszechnienie się Eliksirów. Przedstaw jakie zastosowanie miały w starożytności a jakie współcześnie. W pracy uwzględnij co najmniej trzy zdarzenia.


HISTORIA MAGII

prof. Sunniva Sorensen

Sowa: sunnivalykke@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 250 słów tekstu merytorycznego;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Hogwart i inne szkoły magii. Porównaj Szkołę Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie z Akademią Magii Beauxbatons oraz Instytutem Magii Durmstrang lub Szkołą Magii i Czarodziejstwa Ilvermorny i jedną inną wybraną szkołą na wybranych płaszczyznach.

Temat nr 2.

Wadliwe działanie organizacji Świata Magii. Na przykładzie wybranych instytucji świata magii (np. Ministerstwa Magii, Wizengamotu, MACUSA, a także magicznych szkół, gazet, etc.) wskaż niekorzystne działania w Świecie Magii - np. pozbawione logiki, dyskryminujące/pozbawiające praw, przeczące innym postanowieniom.

Temat nr 3.

Insygnia Śmierci Świętym Graalem Świata Magii. Scharakteryzuj Insygnia Śmierci i opisz ich wpływ na historię Świata Magii i wybitnych czarodziejów (np. Voldemorta, Grindelwalda, Dumbledore'a). Poprzez porównanie z wybranymi legendarnymi obiektami z historii mugolskich (np. Świętym Graalem) oceń ich rolę w kulturze, sztuce Świata Magii oraz wskaż, jak ważne były one dla konfliktów w Świecie Magii.


MUGOLOZNAWSTWO

prof. Alan Moonstone

Sowa: alanmoonstone@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • podział tekstu na akapity;
  •    
  • zapis pracy w formacie .odt/.pdf/.docx;
  •    
  • justowanie tekstu;
  •    
  • w pracy badawczej - bibliografia.

Temat nr 1.

 A u Ciebie wahania jak kryptowaluty. Praca ma mieć formę eseju. Wskaż zalety, wady oraz zagrożenia związane ze stosowaniem kryptowalut w praktyce. Wydaj własną opinię na temat walut wirtualnych.

Temat nr 2.

Muzyka a zmysły i psychika ludzka. Praca ma mieć formę pracy badawczej. Opisz, jak muzyka wpływa na ludzką psychikę i układ nerwowy. Wskaż, jak muzyka może działać na inne zmysły.

Temat nr 3.

To jedno miejsce na mapie... Praca w formie dowolnej. Opisz jedno z wybranych przez siebie magicznych miejsc, w których przejawiają się zjawiska paranormalne. Mile widziane również ilustracje oraz zabawa konwencją.


NUMEROLOGIA

prof. Arsen McGreen

Sowa: arsen.mctireliath@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 2 strony A4;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • interlinia 1.30;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf.

Temat nr 1.

Przygotuj i zinterpretuj diament życia dla Ronalda Weasleya urodzonego 01.03.1980 r.

Temat nr 2.

Przygotuj i zinterpretuj diament życia dla Molly Weasley urodzonej 30.10.1949 r.

Temat nr 3.

Przygotuj i zinterpretuj diament życia dla Percy'ego Weasleya urodzonego 22.08.1976 r.


OBRONA PRZED CZARNĄ MAGIĄ

prof. Jasper McCarthy

Sowa: prof.jaspercahill@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf;
  •    
  • justowanie tekstu;
  •    
  • obecność bibliografii;

Prace bez bibliografii nie zostaną sprawdzone

Temat nr 1.

Czarnoksiężnik - wnikliwa analiza. Wybierając sobie jednego sławnego czarnoksiężnika (omawianego w trakcie swojej magicznej edukacji), dokonaj szczegółowej analizy jego działań. W pracy, poza krótkim przedstawieniem sylwetki, powinny się znaleźć szczegółowe opisy działań, które nawiązują do czarnej magii wraz z ich wnikliwą analizą pod kątem nauki Obrony przed Czarną Magią (tj. uwzględniając materiał omawiany na zajęciach - odsyłam do programu nauczania). Co więcej, wybierając opisywane elementy działalności czarnoksiężnika, proszę o skontrastowanie ich z możliwą obroną magiczną w stosownym zakresie.
Uwaga: Nie interesują mnie prace będące kopią biografii z źródeł internetowych. Proszę o skupienie się na kilku wybranych faktach i wnikliwej analizie. Należy odszukać i określić dlaczego dany czarnoksiężnik został nim nazwany. Proszę o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii. Mile widziane są nawiązania do tematu omawianego w klasie I dot. czarnoksiężnika.
Forma preferowana pracy - esej lub rozprawka argumentacyjna

Temat nr 2.

Wampir kontra wilkołak. Dokonaj wnikliwej analizy porównawczej społeczności wampirzej oraz wilkołaczej, skupiając się przede wszystkim na ich cechach, zachowaniach, tradycjach (jeśli istnieją). Kryteria porównawcze zostają z grubsza pozostawione do samodzielnego wyboru. Proszę jednak o niepomijanie najważniejszych faktów i informacji. Dodatkowo, przy wyborze tego tematu, należy nawiązać do tradycyjnego nauczania OpCM w Świecie Magii.
Uwaga: Proszę o wykazanie jak największej liczby podobieństw oraz różnic, nie pozostawiając przy tym żadnego elementu bez stosownego komentarza/opisu. Proszę także o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii.
Forma preferowana pracy - esej

Temat nr 3.

Praktyki białomagiczne w życiu codziennym (ochrona, obrona). Mając na uwadze rozróżnienie aspektów obronnego oraz ochronnego, dokonaj analizy wybranych przez ciebie praktyk białomagicznych, których czarodzieje mogą używać na co dzień. Możesz skupić się na zagadnieniach związanych z tym tematem, które zostały omówione w trakcie twojej magicznej edukacji, ale także możesz wybrać coś nowego.
Uwaga: Pisząc pracę, proszę o założenia w miarę realistyczne. W życiu codziennym nie spotyka się tak łatwo np. dementora, ale opisując odpowiednio okoliczności, można wprowadzić wybrane elementy dla zwiększenia poziomu ciekawości pracy. Proszę o niezałączanie zbędnych na tym poziomie fotografii.
Forma preferowana pracy - esej


STAROŻYTNE RUNY

prof. Elizabeth Pulze

Sowa: elizabeth.pulze@interia.pl

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf/.docx;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Czy runy nadal pozostały przyrządem magicznym? Napisz rozprawkę, w której wskażesz, czy po upływie tylu wieków runy nadal można uznawać za przyrząd magiczny, uwzględniając ich obecną rolę i wiedzę mugoli o nich.

Temat nr 2.

Zastosowanie run. Napisz esej o zastosowaniu run, nie skupiając się na ich czterech elementarnych funkcjach. Udowodnij, że grają większą rolę niż tę powszechnie znaną, na której zazwyczaj koncentruje się uwaga czarodziejów.

Temat nr 3.

Współczesna wersja mitologii. Napisz zupełnie nowy mit, w którym bogowie schodzą na jeden dzień do Midgardu i radzą sobie z nową rzeczywistością przy pomocy run.


TRANSMUTACJA

prof. Arsen McGreen

Sowa: arsen.mctireliath@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

      
  • minimum 2 strony A4;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • interlinia 1.30;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf.

Temat nr 1.

Jakie czynniki wpływają na trudność zamiany transmutacyjnej? Należy napisać esej w którym rozważy się wpływ różnych czynników na złożoność zamiany. Koniecznie w pracy należy odwołać się do odpowiednich praw Transmutacji i je opisać wraz z przykładami. Oprócz tego należy uwzględnić wpływ oporu transmutacyjnego, wyjaśnić jakie czynniki wpływają na wielkość oporu i jaki jest związek między oporem, a złożonością zamiany - należy użyć konkretnych wartości oporu. Dla psychomutacji odpowiednikiem oporu jest przedział ufności i jego analiza również powinna znaleźć się w pracy.

Temat nr 2.

Człowiek w roli substratu - Analiza przemian Transmutacji Transludzkiej. W pracy należy wyjaśnić, czym są Transmutacje Transludzkie oraz podać przykłady takich zamian, dobrze się powołać też na przykład Erli Zwingle, która jest znana z wykonywania przemian z udziałem człowieka. Następnie należy scharakteryzować animagie, metamorfomagię oraz likantropie - powinno być to zrobione w formie porównania, czyli należy wskazywać na podobieństwa i różnice między tymi przemianami.

Temat nr 3.

O rzeczach niemożliwych w Transmutacji. W pracy uczeń powinien podjąć się analizy niemożliwych do wykonania zamian, czyli zamiany obiektów martwych w żywe, zamian wynikających z wyjątków od praw Gampa, a także zamian o których mówi postulat Lebiediewa.


WAMPIROLOGIA

prof. Jasper McCarthy

Sowa: prof.jaspercahill@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf;
  •    
  • justowanie tekstu;
  •    
  • obecność bibliografii;

Prace bez bibliografii nie zostaną sprawdzone

Temat nr 1.

Dwa bieguny wampirzych wyobrażeń. Korzystając z wiedzy zdobytej na zajęciach (w materii wyobrażeń wampirzych), dopasuj konkretne przykłady literackie/filmowe/historyczne (w tym minimum 2/3 z naszych zajęć) do każdego z biegunów. Dokładnie opisz, dlaczego dokonałeś/aś takiego wyboru. Rozważ także tendencje historyczne w zmianie postrzegania wampira oraz uwspółcześnienie jego wizerunku.
Uwaga: Nie interesują mnie prace będące kopią biografii z źródeł internetowych. Nie życzę sobie biografii, bo nie o tym jest ten temat.

Temat nr 2.

Tradycje wampirze współcześnie. Rozważając każdą po kolei tradycję wampirzą, zastanów się, jaka jest rola każdej z nich, zestawiając to z dawnym celem ich wprowadzenia (sens każdej tradycji). Odnieś także tradycje do hierarchizacji i samego funkcjonowania społeczności wampirzej.
Uwaga: Chętnie poczytam o konkretnych przykładach i skutkach naruszenia konkretnej tradycji dawniej, a współcześnie.
Forma preferowana pracy - esej

Temat nr 3.

Koniec żywota wampirzego. Rozważ wszystkie aspekty związane z zakończeniem żywota wampirzego. Zawrzyj informacje dotyczące długości życia, sposobów zabicia, (nie)możliwych aspektów chorobowych. Co więcej, odnieś się do mugolskiej ochrony antywampirycznej i jej skuteczności (co najmniej 3 przykłady).
Uwaga: Poza wskazanymi aspektami, reszta rozważań jest zupełnie dowolna.
Forma preferowana pracy - esej


WIEDZA O MAGICZNYCH MIEJSCACH I RYTUAŁACH

prof. Elizabeth Pulze

Sowa: elizabeth.pulze@interia.pl

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • zapis pracy w formacie .pdf/.docx;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Rytuały o charakterze religijnym. Napisz rozprawkę, w której rozsądzisz, czy rytuał związany z daną religią lub wysławiający konkretne byty, powinien być zarezerwowany tylko dla wyznawców.

Temat nr 2.

Nowe magiczne miejsce. Napisz opis magicznego miejsca, które mogłoby istnieć w realnym świecie, ale nie znajdziemy go na żadnych mapach. W opisie wyjaśnij, dlaczego ma być tak niezwykłe i mile widziana byłaby legenda o tym miejscu.

Temat nr 3.

Rytuały kiedyś a dawniej. Napisz charakterystykę porównawczą, w której wykażesz różnice i podobieństwa pomiędzy rytuałami, które odprawiano w starożytności bądź średniowieczu i obecnie wyszły już z użytku a rytuałami, które odbywają się współcześnie.


WRÓŻBIARSTWO

prof. Sunniva Sorensen

Sowa: sunnivalykke@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 250 słów tekstu merytorycznego;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • interlinia 1.5;
  •    
  • justowanie tekstu.

Temat nr 1.

Techniki wróżbiarskie związane z żywiołami. Dokonaj porównania technik związanych z wodą, ogniem, ziemią i powietrzem na wybranych płaszczyznach. Wybrane aspekty, które możesz poruszyć, to np. popularność technik, użytkownicy, sposób przeprowadzania rytuałów, znaczenie żywiołu, prostota (a może trudności) w interpretacji odpowiedzi. Każdy żywioł postaraj się też krótko scharakteryzować, opisując jego znaczenie w kulturze.

Temat nr 2.

Astrologia zachodnia w porównaniu z astrologią wschodnią. Dokonaj porównania astrologii zachodniej z wybranym odłamem astrologii (chińską, wedyjską; możesz poszukać też informacji nt. innej astrologii ze Wschodu) na wybranych płaszczyznach. Znajdź zarówno podobieństwa, jak i różnice.

Temat nr 3.

Własna technika wróżbiarska. Opracuj własną technikę wróżbiarską. W swoim opisie zawrzyj: nazwę techniki (i jej etymologię), historię i miejsce powstania techniki, sposób przeprowadzania rytuału; możesz wskazać, jakie odpowiedzi czy symbole są szczególnie pożądane i mają określone znaczenie, a jakie nie; kiedy odpowiedź jest niejednoznaczna lub jest jej brak. Przeprowadź też krótką praktykę.


ZIELARSTWO

prof.  Aiden Grimshaw

Sowa: aidengrimshaw0@gmail.com

Specjalne warunki pracy:

       
  • minimum 1 strona A4;
  •    
  • czcionka Times New Roman o rozmiarze 12;
  •    
  • justowanie tekstu;
  •        
  • bibliografia;
  •    
  • obecność akapitów.
  •        
  • praca w formacie .pdf

Temat nr 1.

Zielarstwo jako nauka interdyscyplinarna. Wpływ wiedzy magizoologicznej i eliksirotwórczej. Scharakteryzuj i omów zagadnienie, odwołując się do wiedzy ogólnej z zakresu dziedzin dot. eliksirów oraz magicznych stworzeń. Wykaż system powiązań z nauką zielarską i przykładowe wykorzystanie jej elementów w praktyce.

Temat nr 2.

Zielarstwo przyszłości. Jakie Twoim zdaniem będzie miało wpływ na cywilizację? Jak będzie wyglądało i jaka będzie jego rola? Rozważ problematykę tematu, używając do tego formy rozprawki. Podaj co najmniej 3 argumenty.

Temat nr 3.

Czym jest kawa i jaki ma wpływ na ówczesne czasy? Rozważ problematykę tematu, używając do tego formy rozprawki. Podaj co najmniej 3 argumenty.


18:40-19:15

OPCM

wh_sala_1

18:00-18:35

OPCM

wh_sala_2

18:40-19:15

Astronomia

wh_wieza_astronomiczna

19:20-19:55

Wróżbiarstwo

wh_wieza_polnocna

20:00-20:35

Zielarstwo

wh_cieplarnia

20:40-21:15

WoMMiR

wh_lochy

18:00 - 18:45

NUMEROLOGIA
egzamin podstawowy

wh_wielka_sala

19:00-19:45

WIEDZA O MAGICZNYCH MIEJSCACH I RYTUAŁACH
egzamin podstawowy

wh_wielka_sala

20:00-20:45

ASTRONOMIA
egzamin podstawowy

wh_wielka_sala

21:00-21:45

ASTRONOMIA
egzamin rozszerzony

wh_wielka_sala

Najlepsi uczniowie:

Emerald Harlequin 2401 pkt
Noelia Murphy 996 pkt
Gabriel Lazzarus 648 pkt
Nomatorre Dreamfant 643 pkt
Dominica Davies 309 pkt

Opiekun: prof. Nicolas Cane

Prefekt: Dominica Davies

Prefekt: Noelia Murphy

Kapitan: Oliver Black

Specjalista: Nomatorre Dreamfant

Prefekt naczelny: Emerald Harlequin


zobacz więcej

Najlepsi uczniowie:

Marina Athertone 4234 pkt
Vanessa Vess 3582 pkt
Hanna Moore 3208 pkt
Scarlett Spider 3039 pkt
Mare Palvin 1613 pkt

Opiekun: prof. Nicole de Mortier

Prefekt: Marina Athertone

Prefekt: Vivienne Cervantes

Kapitan: Vanessa Vess

Specjalista: Hanna Moore


zobacz więcej

Najnowszy numer Kleksa już x 2020 r.!

Red. naczelny: Arsen McGreen

Sowa: redakcja.kleks@gmail.com

Nabór: ZAMKNIĘTY


zobacz więcej

© 2005-2020 Dyrekcja i Zarząd WH. Wszelkie prawa zastrzeżone

Designed&Developed: Xeme Graphics: Kayla Content: Społeczność WH

 Nasza strona korzysta z ciasteczek, ale takich bez masła, bo podrożało.