Uczniów

Gryffindor

145

Hufflepuff

146

Ravenclaw

100

Slytherin

160

Ogółem

551

W rezerwie

11
Wyszukaj ucznia:

Najlepsi uczniowie:

Renée Parker 2689 pkt
Nicole Sketch 2535 pkt
Alex McCourtney 2495 pkt
Paola Quinn 2094 pkt
Kassandra Grimshaw 1433 pkt

Opiekun: prof. Naija Kamalasundari

Prefekt: Nicole Sketch

Prefekt: Renée Parker

Kapitan: Miriam McGreen

Specjalista: Alex McCourtney


zobacz więcej

Najlepsi uczniowie:

Sky Pulsatilla 6630 pkt
Lou Rossen 5118 pkt
Jasper Willow 2596 pkt
Vanessa Smith 1173 pkt
Blanca Toulouse 951 pkt

Opiekun: prof. Jasper McCarthy

Prefekt: Jasper Willow

Prefekt: Lou Rossen

Kapitan: Abbigail Smith

Specjalista: Jasper Willow

Prefekt naczelny: Sky Pulsatilla


zobacz więcej

Uczniów

Gryffindor

145

Hufflepuff

146

Ravenclaw

100

Slytherin

160

Ogółem

551

W rezerwie

11
Wyszukaj ucznia:

18:00-18:35

Eliksiry

wh_lochy

18:40-19:15

Historia Magii

wh_biblioteka

17:20

ONMS*

wh_blonia

18:00-18:35

Czarna Magia

wh_sala_2

18:40-19:15

Wampirologia

wh_sala_2

19:20-19:55

Historia Magii

wh_biblioteka

20:00-20:35

ONMS

wh_blonia

20:40-21:15

ONMS

wh_blonia

Skala ocen zajęć dydaktycznych:

  • Troll (mugolska 1) - skrót literowy T
  • Okropny (mugolska 2) - skrót literowy O
  • Nędzny (mugolska 3) - skrót literowy N
  • Zadowalający (mugolska 4) - skrót literowy Z
  • Powyżej Oczekiwań (mugolska 5) - skrót literowy P
  • Wybitny (mugolska 6) - skrót literowy W

Nauczyciele mają obowiązek używania systemu ocen do oceniania prac uczniów, aby móc na koniec wystawić im ocenę. Za ocenę pozytywną (zaliczającą) uznaje się O, N, Z, P, W.

Progi procentowe na poszczególną ocenę:

  • 100% - Wybitny*
  • 99%-91% - Powyżej oczekiwań
  • 90%-75% - Zadowalający
  • 74%-55% - Nędzny
  • 54%-40% - Okropny
  • 39%-0% - Troll

* Nauczyciel ma prawo nie wystawić oceny Wybitnej przy uzyskaniu 100%, jeśli ustalił wcześniej, że dana forma sprawdzająca wiedzę nie jest na ocenę Wybitną, bądź należy rozwiązać zadanie dodatkowe aby takową uzyskać.

Nauczyciele danych przedmiotów mają obowiązek stosowania powyższych progów procentowych, w celu ustalenia oceny z danej pracy.

Formy sprawdzające wiedzę i umiejętności ucznia:

  1. Sprawdzian - powinien być wcześniej zapowiedziany (minimum tydzień), może być poprzedzony lekcją powtórzeniową. Obejmuje szerszy zakres materiału, np. z danego działu.
  2. Odpowiedź ustna - nauczyciel może zapytać ucznia z 3 ostatnich lekcji chatowych na ocenę i za punkty.
  3. Kartkówka niezapowiedziana - jest to niezapowiedziana kartkówka, którą nauczyciel może robić na każdej lekcji, oceniając tym samym umiejętności ucznia. Kartkówka niezapowiedziana obejmuje maksymalnie trzy ostatnie lekcje.
  4. Kartkówka zapowiedziana - krótka forma sprawdzająca stopień przyswojenia danej partii materiału przez ucznia. Zakres jest określany przez nauczyciela.
  5. Zadanie domowe - nauczyciel może zadać uczniom maksymalnie 2 prace będące dłuższą forma wypowiedzi i 2 dwie będące krótszą formą wypowiedzi. Praca domowa jest obowiązkowa i obejmuje materiał z ostatniej lekcji lub zakłada pracę własną nad zadanym zagadnieniem. Nauczyciel musi powiadomić ucznia o pracy domowej na tydzień przed końcem terminu składania prac. Szczegółowe informacje dotyczące zadania, powinny zawsze znaleźć się w dzienniku przedmiotowym. Zasadą jest, że poprawa pracy domowej jest niedopuszczalna (to samo dotyczy prac niewysłanych w terminie). Jednakże w przypadku niezrozumienia polecenia przez ucznia, nauczyciel ma prawo zadecydować, czy wyrazi zgodę na ponowne wykonanie zadania.
  6. Zadanie dodatkowe - zadanie dodatkowe, to lepiej punktowane zadanie domowe. Jest dla uczniów, którzy chcą zrobić więcej, jest to zatem praca nieobowiązkowa, ale także punktowana i oceniana. W tej kategorii mieści się także ocena za prowadzenie zeszytu przedmiotowego oraz jednorazowa ocena uczestnictwa w zajęciach (aktywność).
  7. Praktyka - praktyczne wykonanie danego zadania wg obowiązujących kryteriów.
  8. Egzamin - dłuższy sprawdzian z całego roku. Egzamin odbywający się w ostatnim tygodniu roku szkolnego nie może stanowić dominującej podstawy wystawienia oceny końcoworocznej. Preferowane jest przeprowadzanie tej formy w przedostatnim tygodniu zajęć w danej klasie, tak aby mogła ona mieć decydujący wpływ na ocenę końcoworoczną.
  9. Całoroczna aktywność - rozumiana jako uczestnictwo ucznia w procesie dydaktycznym. Istnieje możliwość oceny całorocznej aktywności, przyjmując za kryterium zaangażowanie ucznia na wszystkich zajęciach w semestrze.
  10. Test diagnostyczny - jest to forma sprawdzenia wiedzy przewidziana dla uczniów klasy II a także III. Nauczyciel prowadzący ma prawo na początku roku, jednorazowo przeprowadzić test kompetencji przedmiotowych, sprawdzając przy tym nabytą w ubiegłych latach wiedzę. Dopuszczalne jest nieuwzględnianie oceny z tej formy do oceny końcoworocznej.
  11. Referat - nauczyciel ma prawo zadać każdemu uczniowi temat do zrealizowania w formie referatu. Prezentacja może być obowiązkowa w ramach danych zajęć. Ocena jest składową przygotowania danego ucznia do zadanej formy oraz prezentacji przygotowanych materiałów. Forma może być realizowana indywidualnie lub w zadanych grupach.
  12. Praca na lekcji - jest to forma, która polega na opracowaniu określonego przez nauczyciela zagadnienia podczas lekcji. Forma ta może być realizowana indywidualnie lub w grupach. Nie zawsze musi podlegać ocenie, lecz wówczas musi zostać nagrodzona punktami.
  13. Prace długoterminowe - są to wszelkiego rodzaju formy, które wymagają dłuższej realizacji. Wykonywanie takich prac jest jednak nieobowiązkowe dla uczniów. Dotyczyć może to np. stworzenia dziennika, spisu, całorocznych tabeli itd.

W Wirtualnym Hogwarcie im. Syriusza Croucha możliwość zadawania uczniom prac semestralnych jest ograniczona. Niedopuszczalne jest zadawanie takiej formy pisemnej przez nauczycieli przedmiotów kanonicznych oraz fakultatywnych. Wyjątek stanowią przedmioty, które realizowane są w formie przedmiotu dodatkowego. Jednakże, jeśli uczeń wybiera przedmiot dodatkowy jako swój fakultet, to wówczas praca semestralna nie może stanowić dla niego warunku zaliczenia przedmiotu, przy jednoczesnej możliwości oceny tej formy przez nauczyciela.

Opisowe kryterium ocen poszczególnych zachowań:

  • wzorowe – uczeń jest zawsze przygotowany do zajęć i aktywnie w nich uczestnicy. Przybywa na nie [zajęcia] punktualnie i nie opuszcza ich bez ważnego powodu (bez usprawiedliwienia). Jego zachowanie (również kultura słowa) nie pozostawia żadnych kwesti do życzenia i może służyć jako wzór dla innych uczniów (respektuje regulamin szkoły). Uczeń aktywnie uczestniczy w życiu szkoły oraz swojego domu (ma pozytywny wpływ na innych uczniów, wspierając ich w realizcji poszczególnych zadań). Również chętnie angażuje się w różne aktywności pozalekcyjne, np. konkursy (miejscowe i bezmiejscowe), olimpiady (nierzadko zajmując w nich wysokie miejsca) czy prace na rzecz gazetki. Oprócz nienagannej frekwencji na obowiązkowych zajęciach, uczeń może poszczycić się regularnym uczestnictwem w zajęciach dodatkowych.
  • bardzo dobre – zachowanie ucznia na danej lekcji nie budzi żadnych zastrzeżeń; jest on przygotowany i aktywnie bierze w niej udział. Posiada on wysoką frekwencję i dba o to, aby nieobecności zostały usprawiedliwione. Jego kultura słowa słowa oraz stosunek do regulaminu szkolnego są prawidłowe. W większości przypadków nie pozostaje on [uczeń] obojętny wobec dodatkowych aktywności na rzecz domu i szkoły, dlatego angażuje się w przygotowanych konkursach czy olimpiadach. Od czasu do czasu jego aktywność zauważalna jest w szkolnej gazetce. Aktywność w gazetce szkolnej (nawet niestała) dodatkowo przemawia za wystawieniem oceny bardzo dobrej z zachowania.
  • dobre – stosunek ucznia do przedmiotu nie budzi większych zastrzeń. Jego frekwencję, przygotowanie oraz aktywność można opisać jako „dostateczne” (zdarzają się sporadyczne godziny nieusprawiedliwione czy stosunkowo nieduża aktywność na danej jednostce lekcyjnej). Kultura słowa jest prawidłowa, zaś regulamin respektowany w stopniu właściwym. Wkład (aktywność) ucznia na rzecz domu czy szkoły jest zauważalna od czasu do czasu, dlatego bierze on udział tylko w kilku wybranych konkursach czy olimpiadach.
  • poprawne – uczeń uczy się poniżej swoich możliwości i nie zawsze wywiązuje się z postawionych obowiązków (spóźnienia, nieusprawiedliwione godziny oraz powtarzające się nieprzygotowanie do zajęć). Popełnia on błędy w zachowaniu wobec nauczycieli czy swoich rówieśników, co świadczy o jego niskiej kulturze słowa oraz braku poszanowania dla regulaminu szkolnego. Wymaga często przypominania zasad panujących w Wirtualnym Hogwarcie. Dodatkowe aktywności są praktycznie niezauważalne (zerowy udział w konkursach, olimpiadach czy kołach zainteresowań).
  • nieodpowiednie – uczeń wykazuje lekceważący stosunek do nauki; nie respektuje postawionych przed nim zadań i obowiązków. Lekceważąco odnosi się do szkoły i jej społeczności (nauczyciele, pracownicy, uczniowie), ceremoniału i tradycji. Bardzo często przeszkadza w prowadzeniu zajęć. Nie przyznaje się do zarzucanej winy i nie wykazuje chęci poprawy. Niechętnie podejmuje zobowiązania na rzecz domu, dlatego jego aktywność pozalekcyjna jest praktycznie niezauważalna.

  • Przedstawione kryterium stanowi podstawę do wystawienia oceny z zachowania. Nie oznacza to jednak, że uczeń musi całkowicie wpasować się w dany opis, aby otrzymać daną ocenę.

Warunki klasyfikacji końcoworocznej:

  1. Musi mieć minimum 31% obecności na zajęciach z danego przedmiotu
  2. Musi mieć minimum 3 oceny z danego przedmiotu bez względu na to za jaką formę sprawdzania wiedzy zostały otrzymane.

W przypadku gdy pierwszy lub drugi warunek nie zostanie spełniony, uczeń może ubiegać się u Dyrektora Szkoły o warunkowe zaliczenie maksymalnie dwóch przedmiotów w postaci egzaminu klasyfikacyjnego. Przywilej dotyczy ten uczniów klasy I oraz II, którzy mogą mieć maksymalnie 2 egzaminy klasyfikacyjne lub 2 oceny Troll, lub egzamin klasyfikacyjny i 1 ocenę Troll na każdy rok szkolny.

Skala ocen zajęć dydaktycznych:

  • Troll (mugolska 1) - skrót literowy T
  • Okropny (mugolska 2) - skrót literowy O
  • Nędzny (mugolska 3) - skrót literowy N
  • Zadowalający (mugolska 4) - skrót literowy Z
  • Powyżej Oczekiwań (mugolska 5) - skrót literowy P
  • Wybitny (mugolska 6) - skrót literowy W

Nauczyciele mają obowiązek używania systemu ocen do oceniania prac uczniów, aby móc na koniec wystawić im ocenę. Za ocenę pozytywną (zaliczającą) uznaje się O, N, Z, P, W.

Progi procentowe na poszczególną ocenę:

  • 100% - Wybitny*
  • 99%-91% - Powyżej oczekiwań
  • 90%-75% - Zadowalający
  • 74%-55% - Nędzny
  • 54%-40% - Okropny
  • 39%-0% - Troll

* Nauczyciel ma prawo nie wystawić oceny Wybitnej przy uzyskaniu 100%, jeśli ustalił wcześniej, że dana forma sprawdzająca wiedzę nie jest na ocenę Wybitną, bądź należy rozwiązać zadanie dodatkowe aby takową uzyskać.

Nauczyciele danych przedmiotów mają obowiązek stosowania powyższych progów procentowych, w celu ustalenia oceny z danej pracy.

Formy sprawdzające wiedzę i umiejętności ucznia:

  1. Sprawdzian - powinien być wcześniej zapowiedziany (minimum tydzień), może być poprzedzony lekcją powtórzeniową. Obejmuje szerszy zakres materiału, np. z danego działu.
  2. Odpowiedź ustna - nauczyciel może zapytać ucznia z 3 ostatnich lekcji chatowych na ocenę i za punkty.
  3. Kartkówka niezapowiedziana - jest to niezapowiedziana kartkówka, którą nauczyciel może robić na każdej lekcji, oceniając tym samym umiejętności ucznia. Kartkówka niezapowiedziana obejmuje maksymalnie trzy ostatnie lekcje.
  4. Kartkówka zapowiedziana - krótka forma sprawdzająca stopień przyswojenia danej partii materiału przez ucznia. Zakres jest określany przez nauczyciela.
  5. Zadanie domowe - nauczyciel może zadać uczniom maksymalnie 2 prace będące dłuższą forma wypowiedzi i 2 dwie będące krótszą formą wypowiedzi. Praca domowa jest obowiązkowa i obejmuje materiał z ostatniej lekcji lub zakłada pracę własną nad zadanym zagadnieniem. Nauczyciel musi powiadomić ucznia o pracy domowej na tydzień przed końcem terminu składania prac. Szczegółowe informacje dotyczące zadania, powinny zawsze znaleźć się w dzienniku przedmiotowym. Zasadą jest, że poprawa pracy domowej jest niedopuszczalna (to samo dotyczy prac niewysłanych w terminie). Jednakże w przypadku niezrozumienia polecenia przez ucznia, nauczyciel ma prawo zadecydować, czy wyrazi zgodę na ponowne wykonanie zadania.
  6. Zadanie dodatkowe - zadanie dodatkowe, to lepiej punktowane zadanie domowe. Jest dla uczniów, którzy chcą zrobić więcej, jest to zatem praca nieobowiązkowa, ale także punktowana i oceniana. W tej kategorii mieści się także ocena za prowadzenie zeszytu przedmiotowego oraz jednorazowa ocena uczestnictwa w zajęciach (aktywność).
  7. Praktyka - praktyczne wykonanie danego zadania wg obowiązujących kryteriów.
  8. Egzamin - dłuższy sprawdzian z całego roku. Egzamin odbywający się w ostatnim tygodniu roku szkolnego nie może stanowić dominującej podstawy wystawienia oceny końcoworocznej. Preferowane jest przeprowadzanie tej formy w przedostatnim tygodniu zajęć w danej klasie, tak aby mogła ona mieć decydujący wpływ na ocenę końcoworoczną.
  9. Całoroczna aktywność - rozumiana jako uczestnictwo ucznia w procesie dydaktycznym. Istnieje możliwość oceny całorocznej aktywności, przyjmując za kryterium zaangażowanie ucznia na wszystkich zajęciach w semestrze.
  10. Test diagnostyczny - jest to forma sprawdzenia wiedzy przewidziana dla uczniów klasy II a także III. Nauczyciel prowadzący ma prawo na początku roku, jednorazowo przeprowadzić test kompetencji przedmiotowych, sprawdzając przy tym nabytą w ubiegłych latach wiedzę. Dopuszczalne jest nieuwzględnianie oceny z tej formy do oceny końcoworocznej.
  11. Referat - nauczyciel ma prawo zadać każdemu uczniowi temat do zrealizowania w formie referatu. Prezentacja może być obowiązkowa w ramach danych zajęć. Ocena jest składową przygotowania danego ucznia do zadanej formy oraz prezentacji przygotowanych materiałów. Forma może być realizowana indywidualnie lub w zadanych grupach.
  12. Praca na lekcji - jest to forma, która polega na opracowaniu określonego przez nauczyciela zagadnienia podczas lekcji. Forma ta może być realizowana indywidualnie lub w grupach. Nie zawsze musi podlegać ocenie, lecz wówczas musi zostać nagrodzona punktami.
  13. Prace długoterminowe - są to wszelkiego rodzaju formy, które wymagają dłuższej realizacji. Wykonywanie takich prac jest jednak nieobowiązkowe dla uczniów. Dotyczyć może to np. stworzenia dziennika, spisu, całorocznych tabeli itd.

W Wirtualnym Hogwarcie im. Syriusza Croucha możliwość zadawania uczniom prac semestralnych jest ograniczona. Niedopuszczalne jest zadawanie takiej formy pisemnej przez nauczycieli przedmiotów kanonicznych oraz fakultatywnych. Wyjątek stanowią przedmioty, które realizowane są w formie przedmiotu dodatkowego. Jednakże, jeśli uczeń wybiera przedmiot dodatkowy jako swój fakultet, to wówczas praca semestralna nie może stanowić dla niego warunku zaliczenia przedmiotu, przy jednoczesnej możliwości oceny tej formy przez nauczyciela.

Opisowe kryterium ocen poszczególnych zachowań:

  • wzorowe – uczeń jest zawsze przygotowany do zajęć i aktywnie w nich uczestnicy. Przybywa na nie [zajęcia] punktualnie i nie opuszcza ich bez ważnego powodu (bez usprawiedliwienia). Jego zachowanie (również kultura słowa) nie pozostawia żadnych kwesti do życzenia i może służyć jako wzór dla innych uczniów (respektuje regulamin szkoły). Uczeń aktywnie uczestniczy w życiu szkoły oraz swojego domu (ma pozytywny wpływ na innych uczniów, wspierając ich w realizcji poszczególnych zadań). Również chętnie angażuje się w różne aktywności pozalekcyjne, np. konkursy (miejscowe i bezmiejscowe), olimpiady (nierzadko zajmując w nich wysokie miejsca) czy prace na rzecz gazetki. Oprócz nienagannej frekwencji na obowiązkowych zajęciach, uczeń może poszczycić się regularnym uczestnictwem w zajęciach dodatkowych.
  • bardzo dobre – zachowanie ucznia na danej lekcji nie budzi żadnych zastrzeżeń; jest on przygotowany i aktywnie bierze w niej udział. Posiada on wysoką frekwencję i dba o to, aby nieobecności zostały usprawiedliwione. Jego kultura słowa słowa oraz stosunek do regulaminu szkolnego są prawidłowe. W większości przypadków nie pozostaje on [uczeń] obojętny wobec dodatkowych aktywności na rzecz domu i szkoły, dlatego angażuje się w przygotowanych konkursach czy olimpiadach. Od czasu do czasu jego aktywność zauważalna jest w szkolnej gazetce. Aktywność w gazetce szkolnej (nawet niestała) dodatkowo przemawia za wystawieniem oceny bardzo dobrej z zachowania.
  • dobre – stosunek ucznia do przedmiotu nie budzi większych zastrzeń. Jego frekwencję, przygotowanie oraz aktywność można opisać jako „dostateczne” (zdarzają się sporadyczne godziny nieusprawiedliwione czy stosunkowo nieduża aktywność na danej jednostce lekcyjnej). Kultura słowa jest prawidłowa, zaś regulamin respektowany w stopniu właściwym. Wkład (aktywność) ucznia na rzecz domu czy szkoły jest zauważalna od czasu do czasu, dlatego bierze on udział tylko w kilku wybranych konkursach czy olimpiadach.
  • poprawne – uczeń uczy się poniżej swoich możliwości i nie zawsze wywiązuje się z postawionych obowiązków (spóźnienia, nieusprawiedliwione godziny oraz powtarzające się nieprzygotowanie do zajęć). Popełnia on błędy w zachowaniu wobec nauczycieli czy swoich rówieśników, co świadczy o jego niskiej kulturze słowa oraz braku poszanowania dla regulaminu szkolnego. Wymaga często przypominania zasad panujących w Wirtualnym Hogwarcie. Dodatkowe aktywności są praktycznie niezauważalne (zerowy udział w konkursach, olimpiadach czy kołach zainteresowań).
  • nieodpowiednie – uczeń wykazuje lekceważący stosunek do nauki; nie respektuje postawionych przed nim zadań i obowiązków. Lekceważąco odnosi się do szkoły i jej społeczności (nauczyciele, pracownicy, uczniowie), ceremoniału i tradycji. Bardzo często przeszkadza w prowadzeniu zajęć. Nie przyznaje się do zarzucanej winy i nie wykazuje chęci poprawy. Niechętnie podejmuje zobowiązania na rzecz domu, dlatego jego aktywność pozalekcyjna jest praktycznie niezauważalna.

  • Przedstawione kryterium stanowi podstawę do wystawienia oceny z zachowania. Nie oznacza to jednak, że uczeń musi całkowicie wpasować się w dany opis, aby otrzymać daną ocenę.

Warunki klasyfikacji końcoworocznej:

  1. Musi mieć minimum 31% obecności na zajęciach z danego przedmiotu
  2. Musi mieć minimum 3 oceny z danego przedmiotu bez względu na to za jaką formę sprawdzania wiedzy zostały otrzymane.

W przypadku gdy pierwszy lub drugi warunek nie zostanie spełniony, uczeń może ubiegać się u Dyrektora Szkoły o warunkowe zaliczenie maksymalnie dwóch przedmiotów w postaci egzaminu klasyfikacyjnego. Przywilej dotyczy ten uczniów klasy I oraz II, którzy mogą mieć maksymalnie 2 egzaminy klasyfikacyjne lub 2 oceny Troll, lub egzamin klasyfikacyjny i 1 ocenę Troll na każdy rok szkolny.

18:00-18:35

Eliksiry

wh_lochy

18:40-19:15

Historia Magii

wh_biblioteka

17:20

ONMS*

wh_blonia

18:00-18:35

Czarna Magia

wh_sala_2

18:40-19:15

Wampirologia

wh_sala_2

19:20-19:55

Historia Magii

wh_biblioteka

20:00-20:35

ONMS

wh_blonia

20:40-21:15

ONMS

wh_blonia

Najlepsi uczniowie:

Emerald Harlequin 2401 pkt
Noelia Murphy 996 pkt
Gabriel Lazzarus 648 pkt
Nomatorre Dreamfant 643 pkt
Dominica Davies 309 pkt

Opiekun: prof. Nicolas Cane

Prefekt: Dominica Davies

Prefekt: Noelia Murphy

Kapitan: Oliver Black

Specjalista: Nomatorre Dreamfant

Prefekt naczelny: Emerald Harlequin


zobacz więcej

Najlepsi uczniowie:

Marina Athertone 4267 pkt
Vanessa Vess 3585 pkt
Hanna Moore 3208 pkt
Scarlett Spider 3039 pkt
Mare Palvin 1638 pkt

Opiekun: prof. Nicole de Mortier

Prefekt: Marina Athertone

Prefekt: Vivienne Cervantes

Kapitan: Vanessa Vess

Specjalista: Hanna Moore


zobacz więcej

Najnowszy numer Kleksa już x 2020 r.!

Red. naczelny: Arsen McGreen

Sowa: redakcja.kleks@gmail.com

Nabór: ZAMKNIĘTY


zobacz więcej

© 2005-2020 Dyrekcja i Zarząd WH. Wszelkie prawa zastrzeżone

Designed&Developed: Xeme Graphics: Kayla Content: Społeczność WH

 Nasza strona korzysta z ciasteczek, ale takich bez masła, bo podrożało.