|
Zaklęcia KP
- Atakujące - zaklęcia, które są podstawą pojedynku - ofensywa. Dzielą się na silne i słabe:
-
- Silne - wystarczy jedno zaklęcie silne, by skończyć pojedynek.
- Słabe - trzeba ich użyć dwukrotnie, by wygrać pojedynek.
- Obronne - zaklęcia broniące przed zaklęciami atakującymi. Prócz nich stosować można klasyczny unik.
- Leczące - zaklęcia, które niwelują wszystkie skutki zaklęć atakujących.
- Wspomagające - zaklęcia, które potrzebne są do innych zaklęć.
NAZWA |
SKUTEK |
TYP |
Accio* |
Przywołuje różdżkę. |
WSP. |
Avis |
Wyczarowuje ptaszki, atakujące przeciwnika. |
SŁABE |
Conjunctivitis |
Oślepia. |
SŁABE |
Diffindo |
Rozcina skórę. |
SŁABE |
Diminuendo |
Unieszkodliwia. |
SŁABE |
Everte Stati |
Wyrzuca w powietrze. |
SŁABE |
Furnunculus |
Powoduje pojawienie się piekących bąbli. |
SŁABE |
Incarcerous |
Obwiązuje linami. |
SŁABE |
Levicorpus |
Lewituje w powietrze. |
SŁABE |
Obscuro |
Zasłania oczy. |
SŁABE |
Rictusempra |
Powoduje łaskotki. |
SŁABE |
Confundus |
Dezorientuje. |
SILNE |
Densaugeo |
Wydłuża przednie zęby. |
SILNE |
Drętwota |
Odrętwia. |
SILNE |
Expelliarmus* |
Rozbraja. |
SILNE |
Immobilus |
Spowalnia. |
SILNE |
Impedimento |
Spowalnia. |
SILNE |
Jęzlep |
Przykleja język do podniebienia. |
SILNE |
Petrificus Totalus |
Poraża ciało. |
SILNE |
Reducto |
Odrętwia. |
SILNE |
Silencio |
Wycisza. |
SILNE |
Tarantallegra |
Wywołuje niekontrolowane pląsy. |
SILNE |
Finite |
Kończy działanie zaklęć. |
LECZĄCE |
Liberacorpus |
Sprowadza na ziemie. |
LECZĄCE |
Renervate |
Ulecza. |
LECZĄCE |
Mythal |
Ochrania. |
OBRONNE |
Protego |
Ochrania. |
OBRONNE |
* - Żeby zaklęcie działało, trzeba najpierw wytrącić przeciwnikowi różdżkę z dłoni, a potem ja przywołać. Powyższa lista może ulec zmianie.
PIVD
|
|