|
Regulamin chatu
W każdym pokoju czatowym Wirtualnego Hogwartu im. Syriusza Croucha zakazuje się:
- Emotikon:
- zbyt dużej ilości w krótkim odstępie czasu (do godziny 22:00),
- o charakterze erotycznym, czyli przedstawiające czynności seksualne i ludzką nagość (do godziny 22:00).
Przewidywane kary (nakładane kolejno, począwszy od pierwszej z kolei):
- ostrzeżenie przez operatora,
- opuszczenie sali (tzw. kick)
- zakaz wstępu do sali na 15 minut (tzw. ban).
- Spamowania:
- za spamowanie rozumie się wysyłanie niepotrzebnych lub niechcianych wiadomości w zbyt dużej ilości,
- za floodowanie rozumie się wysyłanie zbyt wielu wiadomości o tej samej lub bardzo podobnej treści przez jednego użytkownika,
- notoryczne używanie wielkich liter tzw. caps locka.
Przewidywane kary (nakładane kolejno, począwszy od pierwszej z kolei):
- ostrzeżenie przez operatora,
- opuszczenie sali (tzw. kick)
- zakaz wstępu do sali na 15 minut (tzw. ban).
- Wulgaryzmów:
- wyrazy powszechnie uważane za wulgarne - w przypadku kontrowersyjnych kwestii decydującą rolę ma sjp.pwn.pl [KLIK] (do godziny 22:00),
- wulgaryzmy zakamuflowane poprzez literówki oraz inne znaki (do godziny 22:00).
Przewidywane kary (nakładane kolejno, począwszy od pierwszej z kolei):
- ostrzeżenie przez operatora,
- opuszczenie sali (tzw. kick)
- zakaz wstępu do sali na 15 minut (tzw. ban).
- Wyzwisk:
- zakazuje się wyzwisk innych użytkowników, głoszenie haseł nienawiści ze względu na odmienność polityczną, religijną, rasową, etniczną, kulturową czy seksualną,
- zakazuje się używania wyzwisk zakamuflowanych poprzez literówki oraz inne znaki,
- przez wyzywanie innych użytkowników rozumie się wypowiadanie treści mających na celu zdyskredytować daną osobę lub takich o pejoratywnym tj. negatywnym wydźwięku,
- za notoryczne obrażanie użytkownicy chatu mają możliwość zgłoszenia sprawy do Dyrekcji, która rozwiąże tę kwestię we własnym zakresie.
Przewidywane kary (nakładane kolejno, począwszy od pierwszej z kolei. Podpunkt D stosowany indywidualnie):
- ostrzeżenie przez operatora,
- opuszczenie sali (tzw. kick)
- zakaz wstępu do sali na 30 minut (tzw. ban).
- zgłoszenie sprawy do Dyrekcji (kara we własnym zakresie).
- Nadużywania funkcji operatora:
- bezpodstawne kopanie (tzw. kick) i banowanie użytkowników,
- bezpodstawne zmienianie treści tematu chatowego,
- bezpodstawne zmienianie kolorów innych użytkowników chatu bez ich wyraźnej zgody,
- osoba banująca ma obowiązek podać powód bana - kiedy powód jest niewystarczający, inny operator ma prawo zgłosić taką sytuację do Dyrekcji, która podejmie decyzję o zdjęciu lub utrzymaniu nałożonego bana,
- ban nadany przez Dyrekcję ma prawo zdjąć wyłącznie Dyrekcja - inny operator może to zrobić tylko wtedy, kiedy otrzyma zgodę od Dyrektora,
- status "Operator" nadany przez Dyrekcję ma prawo zdjąć tylko Dyrekcja,
- status "Operator" ma prawo nadawać wyłącznie Dyrekcja lub inny pełny operator po uzgodnieniu z Dyrekcją i uzyskaniu jej aprobaty,
- Operatorzy, którzy nie zareagowali na notoryczne przewinienia w salach szkolnych, tj. nie stosowali się do ww. regulaminu, tracą funkcję operatora na 24h. Wyjątkiem są osoby, które w danej chwili były z daleka od komputera, co mogą potwierdzić z loga wcześniejszym włączeniem trybu AWAY. Jeśli użytkownik podczas trybu AWAY będzie prowadził dalszą konwersację, status AWAY nie będzie brany pod uwagę.
Przewidywane kary (nakładane wybiórczo, w zależności od przewinienia):
- zabranie funkcji operatora na 24h,
- notoryczne nadużywanie funkcji operatora będzie karane dłuższym zawieszeniem w prawach operatora na co najmniej 48h.
- Nadużywania powitań:
- niedozwolone jest posiadanie powitań na nicki profesorskie,
- w czasie lekcji uczniowie mają prawo do ustawiania powitań wyświetlanych na lekcji, jeśli zezwoli na to nauczyciel prowadzący lekcję. Nauczyciel ma obowiązek poinformować na pierwszych lekcjach uczniów o swoich zasadach dotyczących przeszkadzania na zajęciach.
Operatorzy mają prawo we własnym zakresie nakazać zdjęcie powitania, jeśli uznają je za spam.
Przewidywane kary (nakładane kolejno, począwszy od pierwszej z kolei):
- ostrzeżenie przez operatora,
- opuszczenie sali (tzw. kick)
- zakaz wstępu do sali na 15 minut (tzw. ban),
- za notoryczne łamanie powyższego punktu zakaz wstępu do sali na 30 minut (tzw. ban) i -30 do RD (uczeń) lub -3 do RN (nauczyciel).
W przypadku recydywy tj. nagminnego łamania (po raz kolejny) tego regulaminu, Operatorzy mają prawo pomijać w karaniu ostrzeżenie i nadawać jako pierwszą karę opuszczenie sali (tj. kick lub ban).
Dyrekcja ma prawo stosować kary na zasadzie precedensów w przypadkach nieujętych w ww. regulaminie.
Kary w punktach 1-4 sumują się tj. otrzymanie ostrzeżenia za jeden złamany punkt skutkuje otrzymaniem tzw. kicka za złamanie kolejnego dowolnego punktu.
Kary w punkcie 5 nadawane mogą być wyłącznie przez Dyrekcję, a wszelkie nadużycia powinny być zgłaszane poprzez sowę (mail), kominek (gg) lub mugolskim urządzeniem (telefon).
Dyrekcja zastrzega sobie prawo do zmian w ww. regulaminie.
|
|